POLEN - RESAN 30/10- 1/11-2010

30/11-10

Idag den 30/11, försov oss i morse, så man flög upp som ett skott, jag hade som tur var packat allt klart i går. hant inte gå i genom packningen, men får hooppas på att allt var med :):)

körde till sturup, hämtade upp maria hon skulle ha min bil där ute, och dem ska även passa hundarna, dem lämnade jag där dagen innan, de gick bra, maria sa att de hade gått bra i natt...

sen när vi kom till flygplatsen, så ckeckade vi in, sen var de bara att vänta på dem andra :):) vi skulle åka med Lena& Micke , Lotta, Bert & Felicia Annbritt, LG och Emelie , och Gitte & Björn ......

sen flög vi till Warsava, sen körde vi bil i 2,5 timme, de var bert som körde och jag satt fram, vilka vägar dem har i polen kan man bara säga !!!!!

väll framme på hotellet i Kepe, så sheckade vi in, och åt lunch, de var god mat... sen satt vi och pratade med gunnar och magda och alla andra innan de var dax att gå upp på rummet, och vila lite innan bröllopet !!!

BRÖLLOPET

åkte taxi till kyrkan, han kunde bra engelska chaffören, de var svin kallt i kyrkan, de var mer kallt inne i kyrkan än ute brrrrrrrrrr, fan vad alla frös :( :( bröllopet var fint, påminde mycket om annelis bröllopet, de var jättefint en kallt :):)

sen åkte vi taxi tillbaka till hotellet, sen skulle dem ha middagen på andra våningen, så björn,bert och LG hjälpte manne upp, de gick bra ... sen blev de middag de var skit mycket mat, de var gott, men dem dukade inte av maten, de stod kvar på bordet hela tiden ända in på natten, och var snapsglaset tomt så fyllde magdas kusin på de hela tiden, så till sist så drack jag inte upp de alls :! de jag tyckte var konstigt att dem inte hade bröllopsdans, för de ade annelie och cedric när dem gifte sig !!! de blev inte jätte sent för vi var ganska trötta efter resan, manne blev full hihihi :))

sov jättedåligt, dels tänkte jag på mina djur, att vara utan dem, och sn lämna inka hemma när han e dålig :(( men jessicka passade katterna och hundarna var hos maria :):)

31/10

vaknade vid åtta på morgonen, gjorde mig i ordning och väckte manne, vi ska ju köra till Warsava en storstad i polen, vi ska ut och äta alla, och sen ska vi shoppa, ska bli kul!!

vi åt frukost, ingen höjdare till frukost tyckte jag ... men de gick men kaffet smakade blääää.....

sen körde vi i dag var de lotta som körde, väll framme så sceckade vi in på hotellet, de var ett fint hotell, med hiss denna gången... de var mer eller mindre ett lyxhotell, med rumservice min bar på rummet mm !!!!

sen satt vi i baren alla och tog oss varsin drink innan de var dax att gå ut och shoppa, hittade en kjol och manne hittade en tröja sen hadlade vi lite i en midre affär som vi skulle ha med oss hem lite godis, sprit mm :):)

sen gick vi tillbaka till hotellet, tog de lite lungnt , gjorde oss i ordning, innan de var dax att gå ut och äta, man fick jättemycket mat,men där var så jäkla varmt på resturangen men de var god mat :))

sen efter de så satt vi en stund i baren, sen gick vi och la oss upp tidigt i morgon för vi ska flyga hem...

1/11-10

i dag ska vi flyga hem, skönt tycker jag att träffa mina djur i gen, har visserligen smsat maria och jessicka allt har gått bra.

handlade lite i taxfreen, sen flög vi hem, sen hämtade maria oss på flyplatsen, gav maria en vinflaska som tack för hjälpen med hundarna, och ronja blev så glad hon visste inte var hon skulle bli av hon pep som en lite unge när hon såg mig, min lilla bebis, och tammy blev lika glad !!!

och när vi kom hem till katterna så blev dem lika glada, men dem blev glada över att komma ut ......

här kommer lite foto från resan

manne & bert när vi precis kommit fram till kepe

Bert & Lotta

brudparet

festen efter vigseln

tårtan

magda och gunnar väntar på att skära i tårtan.....

manne på balkongen

bilen som vi hyrde

häst & vagn

manne

jag

kusiner och syskon

kusiner och syskon med brudparet

brudparet och brudens mamma

jag i baren på hotellet på hotellet i warsava

lena,lg och emelie i baren

i baren på hotellet i Warsava